Kamov Ka-15M

Popis

Ka-15 bol úspešný typ Kamovovej kancelárie zo začiatku 50-tych rokov 20. storočia. Univerzálny stroj bol využívaný ako v civilnej sfére, tak i v armáde a námorníctve. Okrem iného bol i držiteľom dvoch rýchlostných rekordov na uzavretom okruhu.

Neskôr bola pripravená i modernizovaná a zväčšená verzia Ka-18, umožňujúca v kabíne vrtuľníka prevážať dokonca nosidlá.

Model

 

VÝROBCA

A-Model

TYP

Ka-15M

MIERKA

1:72

DOPLNKY

Okrem tmelu nebolo na iné dosť nervov

POSTAVENÉ

2016

POZNÁMKA

Štandard A-Modelu – Des a Hrúza, otrepy, presadenia, krehký plast a zlomené diely

 

Stavba

Už som sa niekoľkokrát zapovedal, že A-Model už nie – a znova som do toho padol. Ale tento plavákový skrček sa mi veľmi páčil. Rozhodol som sa, že ho musím mať a to ešte i v dioráme. (A aby neostalo len pri jednom, ešte ma čaká v skrini i Ka-226 – nasledovník Ka-26, ktorá už vo vitríne je  :) 

Takže stavba začala štandardne - zdesením z dielov. Po ich vydolovaní a orezaní, opílení a obrúsení otrepov začala stavba. (Kto by mal záujem, môže si ich "kvalitu" pozrieť napríklad TU.) Kokpit šiel dohromady ešte ako tak – i keď obtlačok prístrojovky bol rozmerovo úplne mimo a pri pokuse o jeho úpravu sa rozpadol. Nevadí, namaľoval sa ručne... Trup mal klasicky obe polovice rôznej hrúbky. Po začistení otvorov pre okná som sa rozhodol odvŕtať aj vetracie otvory a miesto hrudiek plastu, kt. tam mali znázorňovať mriežku vetrania, som vložil sieťovinu. Číre diely boli tentokrát výnimočne vcelku priehľadné – až na to, že úplne chýbalo naznačenie rámovania. Maskovanie som preto riešil podľa obrázkov. Spodné okienka boli samozrejme menšie ako otvory a navyše mali i iný polomer zahnutia. Dotiahol Testors... Pitotku a antény som nahradil drôtikmi, len držiak lanka antény na pravom plaváku som nechal pôvodný – na pamiatku. Z drôtu sú tiež nové madlá na plavákoch.

Rotory boli kapitola sama o sebe – použité len hlavné diely. Os je z mosadznej trubičky, tiahla z profilov a vytiahnutej nite z rámčeka.

Označenie z dekálov som usadil pomocou hypersolu, ale pôvodný obtlačok čierneho pásika sa rozpadol pri snahe ho tvarovať podľa kabíny. Takže dodatočné maskovanie a prestreknutie.

Od začiatku som plánoval nechať otvorené ľavé dvere – preto som i stenčoval na ľavej strane ich osadenie i samotné dvere. Chyba lávky – po osadení držiaka navijaka pre sonar ich nebolo kam odsunúť – kontroloval som podľa návodu, fotiek, wiki – a ozaj – sonar bránil celkovému odsunutiu dverí. Tak som ich nechal aspoň pootvorené.

Po všetkých tých peripetiách je model hotový, ako typ sa mi páči, ostáva už len doplniť zbytok diorámy...

Fotogaléria

 



Tvorba web stránok zdarma Webnode